هر آنچه که باید راجع به ارتودنسی نامرئی بدانید
نوشته شده توسط : نت ابزار

با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی بیماران ارتودنسی نزدیک به یک سوم کل این افراد دوست ندارند که کسی متوجه وجود دستگاه های ارتودنسی داخل دهانشان بشود. به همین منظور پزشک متخصص به آنها ارتودنسی نامرئی را پیشنهاد می‌دهد. در این مقاله سعی بر این داریم که شما را بیشتر با این اختراع مهم آشنا کنیم.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

همانگونه که احتمالاً شما هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، علاوه بر اینکه دانش و علم بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهنجاری دندان و فک دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را مرتب و منظم کند از دستگاه‌های ارتودنسی کمک می‌گیرد. دستگاه‌های ارتودنسی عموما  بر اساس شکل و نحوه درمان دسته بندی می‌شوند. اینگونه که  ما چند نوع دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. برای مثال ثابت یا متحرک بودن این دستگاه‌ها، روشی برای دسته‌بندی رایج در ارتودنسی هستند. در این نوع دسته بندی، به استفاده از دستگاه‌هایی که در طول درمان به دندان‌ها می‌چسبند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” می‌‌گویند.

ارتودنسی نامرئی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر ویژگی های زیر را دارید، ارتودنسی نامرئی برای شما توصیه می‌شود:

  • با اینکه نیازمند ارتودنسی هستید اما دوست ندارید کسی متوجه وجود دستگاه های آن در دهان شما بشود

  • به ارتودنسی با دستگاه‌های فلزی علاقه‌ای ندارید

  • اگر سن شما بالا است

  • پاگر مشکل ارتودنسی شما چندان جدی نیست

کاربرد اصلی ارتودنسی بدون سیم در علم پزشکی چیست؟

با استفاده از ارتودنسی بدون سیم می‌توان اغلب مشکلات جزئی و متوسط را به بهترین روش معالجه کرد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کراس بایت 

  2. اوربایت

  3. آدربایت

  4. اوپن بایت 

  5. شلوغی دندان 

  6. فاصله بین دندان

مزایای ارتودنسی نامرئی

به جز اینکه ارتودنسی نامرئی حضورش در دهان ما مشخص نیست مزایای دیگری هم دارد. از جمله مزایای آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما می‌توانید آن را در هنگام غذا خوردن و یا مسواک زدن از دهانتان خارج کنید. نکته دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم زیباتر بودن و سبک تر بودن آن نسبت به سایر دستگاه های ارتودنسی است.

لازم به ذکر است که ارتودنسی نامرئی برای اکثر سنین و حتی نوجوان ها هم قابل استفاده است. همچنین قیمت و هزینه تهیه آن نسبت به سایر پایین‌تر است، و یکی از بهترین گزینه ها برای افراد بزرگسال است.

مراقبت از ارتودنسی نامرئی و کلام آخر

افرادی که با استفاده از دستگاه های ارتودنسی نامرئی روند درمان خود را طی می‌کنند، باید بیشتر از سایر افراد مراقب دستگاه های خود باشند. تمیز کردن دستگاه و دندان ها برای این افراد واجب تر از سایر است و باید بیشتر حواسشان به بهداشت و سلامت دندان ها و دستگاهشان باشند.

 به طور کلی انتخاب یک دستگاه مناسب برای رفع ناهنجاری های فک و دندان کار ساده ای نیست و حتما باید برای این کار با پزشک خود و یا یک مشاور متخصص در این زمینه مشورت کنید.

 





:: برچسب‌ها: ارتودنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: